Stilte

27 november 2016 - Margahayu Tengah, Indonesië

Sorry voor de lange stilte, maar door bureaucratie was ik gedwongen thuis te blijven. Chinese ingezetenen moesten jaren geleden hun naam veranderen. Als je dan je Visa wil verlengen en het paspoort van je sponsor moet vernieuwen kom je erachter dat de naam op het paspoort niet overeenkomt met dat op allerlei anderen documenten. Als je dit wil corrigeren kom je een heel ander Indonesië tegen. Uren in stoffige kantoren en als je dan denkt alles voor elkaar te hebben blijkt het toch weer niet te kloppen. Maar goed nieuws morgen is mijn Visa klaar en morgenavond de Engelse vertalingen . Dan dinsdag met kareta api naar Jakarta voor een ronde langs , ministerie van Justitie en ministerie van binnenlandse zaken en dan amba. Vervolgens tickets boeken enterug naar Den Haag. Het verloop zal ik in het volgende verslag opschrijven. Hou me nu bezig met tuin opknappen en Indonesisch leren. Over duiklocatie en verdere plannen volgende keer. Prettige zondag. En o ja voor hen die zich zorgen maken ik voel me meer en meer thuis hier.

1. Judith:
    27 november 2016
    Goed verhaal
  2. Judith:
    28 november 2016
    ik heb een link gevonden die beschrijft hoe je op java visa kunt aanvragen. Maar geen telefoonnummer of adres. Je kan het via een bureau laten regelen maar ze zeggen niet hoe zo'n bureau heet. Kan Marcelina dat opzoeken some where? Succes!